Spirulina

Geneeskrachtige werking van Spirulina

Je lichaam heeft veel afvalstoffen door gebrek aan beweging, roken, drinken, ongezond eten en stress. Daardoor kan je je moe en futloos voelen. Spirulina helpt je er snel weer bovenop omdat spirulina op 3 niveaus tegelijk werkt:

1. Reinigen

Spirulina stimuleert de reiniging van de darmen en zuivert het bloed. Je voelt je fitter en vrolijker en krijgt meer energie.

2. Herstellen

Spirulina compenseert tekorten in de voeding en stimuleert de stofwisseling. Je fysieke gesteldheid verbetert merkbaar en je herstelt sneller na inspanningen (bv. na het sporten of na zware inspanningen of studeren).

3. Versterken

Spirulina versterkt het natuurlijke afweersysteem en verhoogt daardoor de weerstand. Je voelt je sterker en bent beter opgewassen tegen de dagelijkse drukte.

 

Toepassingen

Door deze brede werking is spirulina erg geschikt in veel situaties:

  • Voor het hele gezin
  • Zwangerschap
  • Vermoeidheid
  • Beroep, studeren en examens
  • Ouder worden
  • Reiniging en zuivering
  • Afslanken en afvallen
  • Tijdens het reizen en op vakantie
  • Sport en fitness

 

Spirulina voor het hele gezin

  • Spirulina geeft meer energie en verhoogt de weerstand.
  • Spirulina bevordert betere prestaties in je werk, sport en bij het studeren (en examens).
  • Spirulina stimuleert een snel herstel na ziekte en na extra inspanningen.
  • Bovendien is spirulina ook geschikt voor kleine kinderen.

 

Spirulina bij zwangerschap

Ook tijdens je zwangerschap of borstvoeding is spirulina een goede keuze. Gebruikte je al spirulina voor je zwangerschap, ga er dan gewoon mee door. Door de zwangerschap kan je er zelfs wel wat meer van gebruiken.
Begin je pas tijdens je zwangerschap voor het eerst met spirulina, bouw de dosering dan langzaam op.

 

Spirulina bij vermoeidheid

Spirulina werkt niet zoals sommige oppeppers. Zulke middeltjes (cafeïnehoudende dranken en peppillen) geven je ineens (veel) meer energie, maar daarna zak je diep weg en duurt het langer tot je weer hersteld bent. Uiteindelijk kan je er zelfs volledig uitgeput door raken.

In tegenstelling tot oppeppers brengt spirulina je lichaam op een hoger energieniveau en ga je niet over je natuurlijke grenzen.

 

Spirulina bij beroep en studeren (examens)

  • Bevordert de concentratie.
  • Bevordert betere prestaties.
  • Ondersteunt bij algehele vermoeidheid.

 

Spirulina bij ouder worden

Bij het ouder worden verdient een goede weerstand extra aandacht. Daarom is het erg belangrijk dat je voldoende hoogwaardige stoffen opneemt. Spirulina is daarbij een handig hulpmiddel. Het belast de maag niet en is licht verteerbaar.

Bovendien geeft Spirulina extra energie en houdt het de geest helder. Zo kan je volop genieten van je kleinkinderen, hobby’s en reizen zonder snel moe te worden.

 

Spirulina bij reiniging en zuivering

Spirulina is bij uitstek geschikt als ondersteuning van een reinigingskuur, zowel in het voorjaar als in de herfst. Drink zoveel mogelijk (bij voorkeur water, kruidenthee of sappen) en de losgeweekte afvalstoffen verdwijnen nog sneller uit uw lichaam.

 

Spirulina bij afslanken en afvallen

Spirulina geeft je natuurlijke voedingsstoffen in geconcentreerde vorm zonder overtollige calorieën. Hierdoor blijf je niet enkel fitter, je krijgt ook minder snel honger.

 

Spirulina tijdens het reizen en op vakantie

  • Houdt u langer fit achter het stuur.
  • Bevordert de concentratie.
  • Bevordert het herstel na lange reizen.
  • Ondersteunt bij een jetlag.

 

Spirulina bij sport en fitness

Spirulina is “supervoedsel” voor meer conditie, uithouding en weerstand van de sporter. Het is een ideale, harmonische mix van nutriënten: vitaminen, mineralen en een compleet plantaardige eiwit met alle essentiële aminozuren (ook methionine en lysine). Bovendien zijn door de zachte celwand de nutriënten direct opneembaar.

Gebruik spirulina voor:

  • een groter uithoudingsvermogen.
  • snel herstel na extra inspanningen.
  • betere prestaties.
  • verhogen van de weerstand..

Veel topsporters zweren bij de natuurlijke energie van spirulina. Spirulina geeft je een voorsprong, of het nu gaat om duursport, krachtsport of sport met piekprestaties. Een voorsprong zonder kunstmatige middelen, want Spirulina is een zuiver natuurproduct!

Door het chlorophyl (dat dient voor de aanmaak van myoglobine en hemoglobine) en het ijzer is spirulina zeer interessant voor de bloedvorming. Het is zeer basisch, bevat veel vitamines B en werkt dus ontzurend (o.a. sneller verwijderen melkzuur). Het vult snel de mineralen aan die door transpiratie zijn verloren gegaan. Door de talrijke pigmenten bevat het veel zonne-energie.

Gebruik van Spirulina

Spirulina tabletten

Volwassenen: 6 tot 12 tabletjes per dag.
Kleine kinderen: 1 tot 3 tabletjes per dag.
Bij extra nood (bv. bij sporters, ziekte): tot 20 tabletten.

Spirulina poeder

1/2 – 1 theelepel per dag (3g tot max. 10g per dag).